28. des. 2009

Nettressurser i Kildekritikk og kildebruk ved universiteter i USA

Jeg har tatt for meg et knippe av de beste amerikanske universiteter i følge Academic Ranking of World Universities.

Det er overraskende vanskelig å finne nettressurser som både er informative og interessante å se på. Mange er både lange og lite leservennlige. Jeg har gått gjennom et par titalls universitet, men de er skuffende like. Derfor velger jeg å kun vise noen få.

Her kommer en oversikt over de fem beste universitetene i USA:

Harvard har en del nettressurser som kan være verdt å kikke på.
Stanford universitet har gjørt en grundig jobb.
Berkeley har en imponerende samling med Webcasts om kildebruk og kildekritikk, men brukervennligheten kunne vært langt bedre.
Massachusetts Institute of Technology (MIT) har mye om både kildebruk og -kritikk, og en del om akademisk integritet generelt.
Det samme har Columbia Law School.

Jeg kommer til å gå gjennom noen flere, og de blir lagt ut på bloggen hvis de skiller seg ut fra de jeg allerede har vist til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar